Geplaatst op: 28 april 2020

Beste leden,

In een brief naar alle bestuursleden van NTTB verenigingen is het volgende geschreven:

Tafeltennisverenigingen
Voor tafeltennis betekent dit dat tot in ieder geval 19 mei nog geen verandering van de huidige situatie zal komen. Dus nog geen ‘1,5 meter tafeltennis in de clubaccommodaties’. Clubs die hiervoor voorbereidingen treffen, moeten helaas de ontwikkelingen in de komende weken afwachten. Als blijkt dat na 19 mei weer binnen gesport mag worden, zal een protocol gelden waaraan voldaan moet worden om de accommodatie te heropenen. Voor de gehele sport wordt nu gewerkt aan een algemeen protocol “verantwoorde sport voor kinderen en jeugd” voor de periode vanaf 29 april. Dit protocol zal straks landelijk inzetbaar zijn voor buitensporten. Het doel van dit protocol is dat alles wat vanaf woensdag 29 april aan sport georganiseerd gaat worden, in afstemming met de gemeente, veilig en volgens de richtlijnen van het RIVM gebeurt. Als vanaf 19 mei nieuwe maatregelen worden ingevoerd volgt een nieuw protocol. Aangezien georganiseerde buitensport wel is toegestaan voor kinderen en jongeren onder 18 jaar, werken we aan tips hoe spelers en eventueel ook clubs hiermee om kunnen gaan, passend binnen het protocol.

Hier vindt u de desbetreffende brief.

Helaas betekent dit dat er voorlopig nog niet mag worden getafeltennist in de zaal. Zodra er meer bekend is horen jullie van ons.

CoronaJeugdnieuwsSeniorennieuws